<<元のページに戻る

2020年度

メンバー

新目真紀、Enriquez Guillermo、石井雄隆、石田崇、梅澤克之、大谷康介、小椋則樹、加藤泰久、隈裕子、雲居玄道、後藤正幸 (主査)、後藤裕介、小林学、権藤俊彦、近藤知子、近藤悠介、齋藤友彦、佐々木智志、佐藤一裕、須子統太、玉木欽也、中澤真、中野美知子、櫨山淳雄、平澤茂一、福島康夫、松田健、薮潤二郎、吉田諭史

論文

  • [USINH21a] Katsuyuki Umezawa, Tomohiko Saito, Takashi Ishida, Makoto Nakazawa, and Shigeichi Hirasawa, “Learning-State-Estimation Method Using Browsing History and Electroencephalogram During Programming Language Learning and Its Evaluation,” In: Agrati L.S. et al. (eds) Bridges and Mediation in Higher Distance Education. HELMeTO 2020. Communications in Computer and Information Science, vol. 1344. Springer, Cham. p.p. 40-55, Feb. 2021.[PDF]
  • [TSNTA21] 玉木欽也,佐久田博司,中邨良樹,高松朋史,新目真紀,“P2Mを適用したプロジェクト型学習とアクティブラーニングを融合したグループワーク演習の設計: 未来戦略デザイン・ビジネスプロデューサーのオンライン教育に向けたハイブリッド型学習プラットフォームのシステム概念の提案,” Journal of International Association of P2M,Vol.15 No.2, pp.85-99, 2021.[PDF]
  • [I20] ICTと教育研究部会(石田崇,梅澤克之,後藤裕介,斎藤友彦,中澤真)著,“研究部会活動紹介 ラーニングアナリティクに基づくICT教育の次世代モデルに関する研究,” 経営情報学会誌,Vol. 29,No.2,p.p.135-141,Sept. 2020.[PDF]

国際発表

  • [UINH21a] Katsuyuki Umezawa, Takashi Ishida, Makoto Nakazawa, and Shigeichi Hirasawa,“Application of Grouped Flipped Classroom to Three-Year Actual Class and Its Statistical Evaluation (Abstract),”Proceeding of the 2021 2nd International Conference on Education Development and Studies (ICEDS 2021), p. 34, Mar. 2021.
  • [YFH20] Yuki Yamada, Kiichi Furukawa and Atsuo Hazeyama, “Conducting a Fully Online Education of a Software Engineering Course with a Web Application Development Component due to the COVID-19 Pandemic, and Its Evaluation,” CEUR Workshop Proceedings, Joint Proceedings of SEED & NLPaSE, Vol. 2799, 9 pages, 2020.[PDF]
  • [UNKINH21a] Katsuyuki Umezawa, Makoto Nakazawa, Manabu Kobayashi, Yutaka Ishii, Michiko Nakano, and Shigeichi Hirasawa, "Analysis of Logic Errors Utilizing a Large Amount of File History During Programming Learning," Proceeding of the IEEE International Conference on Teaching, Assessment and Learning for Engineering (TALE2020), p.p. 232-236, Dec. 2020. [PDF]
  • [UINH21b] Katsuyuki Umezawa, Takashi Ishida, Makoto Nakazawa, and Shigeichi Hirasawa, "Evaluation of Grouped Flipped Classrooms Compared with Three-Year Actual Classes Using a Questionnaire," Proceeding of the 6th International Symposium on Engineering Accreditation and Education (ICACIT2020), Nov. 2020.
  • [USINH21b] Katsuyuki Umezawa, Tomohiko Saito, Takashi Ishida, Makoto Nakazawa, and Shigeichi Hirasawa, "Learning-state-estimation Method using Browsing History and Electroencephalogram in E-learning of Programming Language and Its Evaluation," Proceeding of the International Workshop on Higher Education Learning Methodologies and Technologies Online (HELMeTO 2020), Sept. 2020.
  • [UNKINH21b] Katsuyuki Umezawa, Makoto Nakazawa, Manabu Kobayashi, Yutaka Ishii, Michiko Nakano and Shigeichi Hirasawa, "Development of Electroencephalograph Collection System in Language-Learning Self-Study System That Can Detect Learning State of the Learner," Proceeding of the International Conference on Higher Education Learning, Teaching and Pedagogy (ICHELTP 2020), p. 122, Sept. 2020.
  • [UNKINH21c] Katsuyuki Umezawa, Makoto Nakazawa, Manabu Kobayashi, Yutaka Ishii, Michiko Nakano and Shigeichi Hirasawa, “Detection of Careless Mistakes during Programming Learning using a Simple Electroencephalograph,” Proceeding of the 15th International Conference on Computer Science and Education (IEEE ICCSE 2020), p.p.72-77, Aug. 2020.[PDF]

国内発表

  • [UINH21c] 梅澤克之,石田崇,中澤真,平澤茂一,“ビジュアル型言語とテキスト型言語の学習状況の比較,”電子情報通信学会 教育工学研究会 (ET) 予稿集, pp. 115-120, Mar. 2021.[PDF]
  • [UNKINH21d] 梅澤克之,中澤真,小林学,石井雄隆,中野美知子,平澤茂一,“プログラミング学習時の学習履歴を活用した論理エラーの分析,” 電子情報通信学会 教育工学研究会 (ET) 予稿集, pp. 41-46, Sept. 2020.[PDF]

著作権に関するご注意

ここに掲載されている論文等は,情報処理学会にあっては「情報処理学会著作権規程」,電子情報通信学会にあっては「電子情報通信学会著作権規程」に基づいて,また他の学会についても学会の同様な規定に基づいて,公開が認められたもののみを掲載しています.

特に,情報処理学会では,次の「利用上の注意事項」を順守することが求められています.

「利用上の注意事項」:
ここに掲載した著作物の利用に関する注意 本著作物の著作権は情報処理学会に帰属します。本著作物は著作権者である情報処理学会の許可のもとに掲載するものです。ご利用に当たっては「著作権法」ならびに「情報処理学会倫理綱領」に従うことをお願いいたします。

Notice for the use of this material The copyright of this material is retained by the Information Processing Society of Japan (IPSJ). This material is published on this web site with the agreement of the author (s) and the IPSJ. Please be complied with Copyright Law of Japan and the Code of Ethics of the IPSJ if any users wish to reproduce, make derivative work, distribute or make available to the public any part or whole thereof. All Rights Reserved, Copyright (C) Information Processing Society of Japan. Comments are welcome. Mail to address editj@ipsj.or.jp, please.


<<元のページに戻る

ページのトップへ戻る