メンバー
新目真紀、石井雄隆、石田崇、梅澤克之、大谷康介、小椋則樹、加藤泰久、隈裕子、雲居玄道、後藤正幸 (主査)、後藤裕介、小林学、権藤俊彦、近藤知子、近藤悠介、齋藤友彦、佐々木智志、佐藤一裕、須子統太、玉木欽也、中澤真、中野美知子、櫨山淳雄、平澤茂一、松田健、薮潤二郎、吉田諭史
著書
-
[TAAO23] Kin’ya Tamaki, Masahiro Arakawa, Maki Arame and Yoshiyuki Ono, “Educational Programs of Business Producers and System Creators for Future Strategy Design Based on Action Project Group Activities through Industry and University Cooperation,” Higher Education - Reflections From the Field edited by Dr. Lee Waller, IntechOpen, pp.1-20, 2023/3
論文
-
[TTNAZ22] Kin’ya Tamaki, Tomofumi Takamatsu, Yoshiki Nakamura, Maki Arame and Zheng Zhouhua, “Trends in Japanese University Education Digital Transformation (DX) and Case Study of Hybrid Group Work Exercises in 2022: Digital Whiteboard, DX Learning Environment, and AI Chatbot Systems for Hybrid Group Work Exercises”, AOYAMA BUSINESS REVIEW, No. 45, pp.1-38, 2023/3.
-
[TA23] KIN’YA TAMAKI and MAKI ARAME, “Trends in Japanese University Education DX and Case Study: Online Group Work Exercises,” Journal of Strategic Management Studies, Vol. 14, No. 2, 1-12, pp.1-12,. doi: 10.24760/iasme.14.2_{PAGE}, 2023/3.
-
[ZAT22] 鄭 周華、新目 真紀、玉木 欽也、“P2Mを適用した学習者組織と教育組織の運営 方法および学習者個人の成績評価方法の開発と実証研究―未来戦略デザイン・ビジネス プロデューサー育成に向けたハイフレックス・グループワーク演習の事例研究―,” Journal of International Association of P2M、Vol.17、No1、pp.1-22、International Association of P2M、2022/10.
-
[ZASANT22] 鄭 周華、新目 真紀、佐久田 博司、秋山 義希、野口 新司、玉木 欽也、“学習 BOMとAIチャットボット質疑応答システムの「ハイブリッド型グループワーク演習」への適用 ,” 横幹、Vol.16、No.2、pp.60-70、横断型基幹科学技術研究団体連合、2022/10
-
[MT22] Qian Mijia and Kinya Tamaki, “Construction of New Value Chain Management and Various BOMs for Research Project of SDGs Food Loss Reduction: Case Studies on Circular Economy Sweets Product Planning, Sales Event Holding, and Questionnaire Surveys,” Journal of Mechanics Engineering and Automation, Volume 12, Number 3, pp.92-101, May-June 2022 (Serial Number 98), ISSN 2159-5275 (Print), ISSN 2159-5283 (Online), DOI:10.17265/2159-5275, 2022/5
国際発表
-
[KH22] Hane KONDO, Atsuo HAZEYAMA, Systematic Literature Review on Educational Effectiveness of Project-Based Learning for Software Development, In: Proceedings of the 29th Asia-Pacific Software Engineering Conference (APSEC). IEEE, pp. 584-585, 2022. (Best Poster Award)[PDF]
-
[USNH23] Katsuyuki Umezawa, Mitsuaki Sawata, Makoto Nakazawa, and Shigeichi Hirasawa, "A Study on the Relationship Between Heart Rate and Brain Waves During Programming Task in Several Experiments," Proceedings of the 12 th International Conference on 2 Software and Computer Applications (ICSCA 2023), pp. 1-7, Feb. 2023.
-
[UINH23] Katsuyuki Umezawa, Kouta Ishida, Makoto Nakazawa, and Shigeichi Hirasawa, "Proposal and Evaluation of Intermediate Content for the Transition from Visual to Text- based Programming Languages," Proceedings of the 56 th Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS 2023), pp. 83-92, Jan. 2023. https://hdl.handle.net/10125/102639
-
[UNNH23] Katsuyuki Umezawa, Makoto Nakazawa, Michiko Nakano, and Shigeichi Hirasawa, "About the Analysis of Biometric Information during Learning of Visual- and Text-based Programming Language," Proceedings of the 21st Annual Hawaii International Conference on Education (HICEducation 2023), pp. 451-453, Jan. 2023.
-
[UNNH22b] Katsuyuki Umezawa, Makoto Nakazawa, Michiko Nakano, and Shigeichi Hirasawa, "A Study on the Relationship Between Brain Waves, Heart Rate, and Facial Expressions During Programming Learning," Proceedings of the International Conference on Systems, Man, and Cybernetics (IEEE SMC 2022), pp. 1-7, Oct. 2022.[PDF]
-
[UNNH22a] Katsuyuki Umezawa, Makoto Nakazawa, Michiko Nakano, and Shigeichi Hirasawa, "Validation of the Relationship among Brain Waves, Heart Rates, and Facial Expressions during Programming Learning," Book of Abstracts of the 4th International Conference on Higher Education Learning Methodologies and Technologies Online (HELMeTO2022), pp. 213-215, Sept. 2022.
-
[UNH22] Katsuyuki Umezawa, Makoto Nakazawa, and Shigeichi Hirasawa, "A Proposal for Intermediate Content: Transition from Visual to Text-Based Languages," Proceeding of the World Conference on Computers in Education (WCCE2022), 2022, pp. 1, Aug. 2022.
国内発表
-
[UNH23] 梅澤克之, 中澤真, 平澤茂一, “ビジュアル型言語とテキスト型言語の学習時の生体情報の比較について,” 電子情報通信学会 教育工学研究会 (ET) 予稿集, pp. 142-147, Mar. 2023.[PDF]
-
[UNNH22e] 梅澤克之, 中澤真, 中野美知子, 平澤茂一, “複数実験によるプログラミング学習時の脳波と心拍について,” 電子情報通信学会 教育工学研究会 (ET) 予稿集, pp. 42- 47, Dec. 2022.[PDF]
-
[UNNH22d] 梅澤克之,中澤真,中野美知子,平澤茂一,“プログラミング学習時の脳波と心拍と表情の関係の検証について” 第21回情報科学技術フォーラム(FIT2022), 予稿集 Vol.3 pp.447-448, Sept. 2022.[PDF]
-
[UNNH22c] 梅澤 克之, 中澤 真, 中野 美知子, 平澤 茂一,“プログラミング学習時の脳波と心拍と表情の関係について,” 電子情報通信学会 教育工学研究会 (ET) 予稿集, pp. 14-19, June 2022.[PDF]
-
[UINH22] 梅澤 克之, 石田 昂大,中澤 真, 平澤 茂一,“ビジュアル型言語からテキスト型言語への移行のための中間コンテンツの提案と評価,” 電子情報通信学会 教育工学研究 会 (ET) 予稿集, pp. 1-7, May 2022.[PDF]
-
[YSSG23] 山下 遥, シュレスタ マニタ, 杉原真晃, 後藤正幸: “ネパールをフィールドとしたアクティブラーニング型教育プログラムの効果の実感に関する追跡調査,” 日本教育工学会 2023年春季全国大会講演論文集,p.p.335-336,2023年3月25日[PDF]
-
[SYSG23] シュレスタ マニタ, 山下 遥, 杉原真晃, 後藤正幸: “日本の大学との連携教育プログラムが与えるネパールの大学生への内的効果に関する分析,” 日本教育工学会 2023年春季全国大会講演論文集,p.p.95-96,2023年3月25日[PDF]
-
[GKMSSNNIUSMYT22] 後藤正幸, 小林 学, 守口 剛, 関 庸 一, 鈴木秀男, 生田目 崇, 中田和秀, 石垣 綾, 上田雅夫, 佐藤公俊, 三川健太, 山下 遥, 田尻 裕: “多大学連携型オンライン反転ゼミの設計とその教育効果,” 第21回情報科学技術フォーラム(FIT2022) 2022年9月13日[PDF]
-
[GKMSSNNIUSMYT22] 後藤正幸, 小林 学, 守口 剛, 関 庸 一, 鈴木秀男, 生田目 崇, 中田和秀, 石垣 綾, 上田雅夫, 佐藤公俊, 三川健太, 山下 遥, 田尻 裕: “反転ゼミ形式による多大学で連携するオンライン研究交流の試み ― データサイエンス領域のオンラインゼミを事例として ― ,”2022 PCカンファレンス 2022年8月12日(優秀論文賞受賞)[PDF]
|