メンバー
新目真紀、Enriquez Guillermo、石井雄隆、石田崇、梅澤克之、大谷康介、小椋則樹、加藤泰久、隈裕子、雲居玄道、後藤正幸 (主査)、後藤裕介、小林学、権藤俊彦、近藤知子、近藤悠介、齋藤友彦、佐々木智志、佐藤一裕、須子統太、玉木欽也、中澤真、中野美知子、櫨山淳雄、平澤茂一、福島康夫、松田健、薮潤二郎、吉田諭史
論文
-
[GI19] 後藤裕介,伊藤有里香,“地理的に分散した複数高等学校で実施される課題研究の学習環境の整備,” 工学教育,Vol.67, No.5, pp.76-82, 2019年9月.
-
[TAAO19] Kinya Tamaki, Masahiro Arakawa, Maki Arame and Yoshiyuki Ono,“Development of Educational Programs for System Creators and Business Producers in Future Strategy Design Based on Action Project Group Activities through Industry-University Cooperation,”Journal of Mechanics Engineering and Automation, Vol.9, No.7, pp.243-247(2019).
-
[I19] ICTと教育研究部会(後藤裕介,石田崇,梅澤克之,齋藤友彦,中澤真)著,“研究部会活動紹介 プログラミン教育におけるラーニングアナリティクスの事例,” 経営情報学会誌,Vol.28, No.1, pp.49-52, 2019.
国際発表
-
[UNKINH20a] Katsuyuki Umezawa, Makoto Nakazawa, Manabu Kobayashi, Yutaka Ishii, Michiko Nakano and Shigeichi Hirasawa, “Research and Development Plan of Language-Learning Self-Study System that can Detect Learners' Conditions over Time and Space,” Proceeding of the 18th Hawaii International Conference on Education, Jan. 2020. [PDF]
-
[KSSUH20] Yoko Kuma, Tomohiko Saito, Tomoyuki Sasaki, Katsuyuki Umezawa and Shigeichi Hirasawa, “Construction of E-Learning System for Programing: Extract Patterns of Mistakes Occur by Language Lerners,” Proceeding of the 18th Hawaii International Conference on Education, p.p. 1185-1186, Jan. 2020.[PDF]
-
[TSAO19] Kinya Tamaki, Hiroshi Sakuta, Maki Arame and Yoshiyuki Ono,“Development and Demonstration of Adult Educational Programs for System Creators in Future Strategy Design in Action Project Group Activities Through Industry-University Cooperation,” The 2019 Conference Proceeding. (2019.12).
-
[AHT19] Maki Arame, Junko Handa, Kinya Tamaki,“Business Producer Development Program for Future Strategic Design -Design a process to provide customer experience value in all aspects of customer interaction -,”The 2019 Conference Proceeding. (2019.12).
-
[UNGH19a] Katsuyuki Umezawa , Makoto Nakazawa, Masayuki Goto and Shigeichi Hirasawa, “Development of Debugging Exercise Extraction System using Learning History,” Proceeding of the 10th The International Conference on Technology for Education (IEEE T4E 2019), p.p.244-245, Dec. 2019.[PDF]
-
[UINH19a] Katsuyuki Umezawa, Takashi Ishida, Makoto Nakazawa, and Shigeichi Hirasawa, “Evaluation by Questionnaire on Grouped Flipped Classroom to Two-Year Actual Class,” Proceeding of the 5th International Symposium on Engineering Accreditation and Education(ICACIT2019), Sept. 2019.
-
[UINH19b] Katsuyuki Umezawa, Takashi Ishida, Makoto Nakazawa, and Shigeichi Hirasawa, "Application of grouped flipped classroom to two-year actual class and its statistical evaluation," Proceeding of the IEEE 14th International Conference on Computer Science & Education (ICCSE2019), pp. 283-288. Aug. 2019.[PDF]
-
[UINH19c] Katsuyuki Umezawa, Takashi Ishida, Makoto Nakazawa, and Shigeichi Hirasawa, “Understanding of Self-Study in a Grouped Flipped Classroom,” Proceedings of the 15th International Conference on Education, Technology, E-Learning & Society (ICE19Hong Kong Conference), Paper ID: HE914, pp. 1-8, Aug. 2019.[PDF]
国内発表
-
[UNKINH20b] 梅澤克之,中澤真,小林学,石井雄隆,中野美知子,平澤茂一,“言語学習を対象とした時空を越えて相手を感じられる自学自習システムにおける脳波収集システムの開発,” 電子情報通信学会 総合大会予稿集, p. 143, Mar. 2020.[PDF]
-
[NIMAN20] 中野美知子,石井雄隆,松田健,赤塚祐哉,中澤真,“ラーニング・アナリティクスを用いた高大一貫英語教育教材の開発,” 情報処理学会第82回全国大会講演論文集,1-2, Mar. 2020.[PDF]
-
[UNKINH20c] 梅澤克之,中澤真,石井雄隆,小林学,中野美知子,平澤茂一,“簡易脳波計を用いたプログラミング学習時のケアレスミスの検出,”電子情報通信学会 教育工学研究会 (ET) 予稿集, pp. 135-140, Mar. 2020.[PDF]
-
[UNKINH20d] 梅澤克之,中澤真,石井雄隆,小林学,中野美知子,平澤茂一,“簡易脳波計と教育版マインクラフトを用いたビジュアルプログラミング学習時の難易度の評価,” 情報処理学会コンピュータと教育研究会 153回研究発表会, pp.1-6, Feb. 2020.[PDF]
-
[UNKINH19] 梅澤克之,中澤真,小林学,石井雄隆,中野美知子,平澤茂一,“言語学習を対象とした時空を越えて相手を感じられる自学自習システムの開発の概要,” 2019年電子情報通信学会ソサイエティ大会, 予稿集vol.2,p.276, Sept. 2019.[PDF]
-
[UNGH19b] 梅澤克之,中澤真,後藤正幸,平澤茂一,“学習履歴を活用したデバッグ練習問題抽出システムの開発” 第18回情報科学技術フォーラム(FIT2019), 予稿集Vol.3 pp.331-334, Sept. 2019.[PDF]
-
[UINH19d] 梅澤克之,石田崇,中澤真,平澤茂一,“グループ分け反転授業における自習時の理解度について” 電子情報通信学会 教育工学研究会 (ET) 予稿集, pp.21-24, July 2019.[PDF]
-
[UINH19e] 梅澤克之,石田崇,中澤真,平澤茂一,“グループ分け反転授業の2年間の実授業への適用と評価” 電子情報通信学会 教育工学研究会 (ET) 予稿集, pp.7-12, June. 2019.[PDF]
-
[UINH19f] 梅澤克之,石田崇,中澤真,平澤茂一,“グループ分け反転授業の2年間の実授業への適用とアンケート評価” 情報処理学会 コンピュータと教育研究会 (CE) 予稿集, pp.1-8, June. 2019.[PDF]
|
著作権に関するご注意
ここに掲載されている論文等は,情報処理学会にあっては「情報処理学会著作権規程」,電子情報通信学会にあっては「電子情報通信学会著作権規程」に基づいて,また他の学会についても学会の同様な規定に基づいて,公開が認められたもののみを掲載しています.
特に,情報処理学会では,次の「利用上の注意事項」を順守することが求められています.
「利用上の注意事項」:
ここに掲載した著作物の利用に関する注意 本著作物の著作権は情報処理学会に帰属します。本著作物は著作権者である情報処理学会の許可のもとに掲載するものです。ご利用に当たっては「著作権法」ならびに「情報処理学会倫理綱領」に従うことをお願いいたします。
Notice for the use of this material The copyright of this material is retained by the Information Processing Society of Japan (IPSJ). This material is published on this web site with the agreement of the author (s) and the IPSJ. Please be complied with Copyright Law of Japan and the Code of Ethics of the IPSJ if any users wish to reproduce, make derivative work, distribute or make available to the public any part or whole thereof.
All Rights Reserved, Copyright (C) Information Processing Society of Japan.
Comments are welcome. Mail to address editj@ipsj.or.jp, please.
|